Helsingin Uutiset

AJANKOHTAISTA

Helsingin Uutiset, Länsiväylä ja Vantaan Sanomat panostavat vahvaan kasvuun

Etelä-Suomen Median pääkaupunkiseudun suuret kaupunkilehdet uudistavat ulkoasunsa, palkkaavat lisää resurssia, perustavat radiokanavan ja lähtevät mukaan digitaalisten bussinäyttöjen myyntiin.

Kaupunkilehtiä, Helsingin Uutiset, Länsiväylä ja Vantaan Sanomat, jaetaan kaksi kertaa viikossa 406 000 kappaletta maksutta kotitalouksiin ja noutopisteisiin pääkaupunkiseudulla. Jakelumäärä on suurempi ja lehdet ilmestyvät useammin kuin millään muulla mediatalolla.

Helsingin, Espoon ja Vantaan lisäksi jakelualue kattaa myös Kauniaisen ja Kirkkonummen. Lisäksi alkuvuodesta tuplataan Helsingin Uutisten noutopisteiden määrä noin 200 telineeseen.

Painettu lehti on Etelä-Suomen Mediassa edelleen ydinliiketoimintaa ja siksi Helsingin Uutisten, Länsiväylän ja Vantaan Sanomien kehitykseen panostetaan vahvasti.

Keväällä 2019 uudistetaan lehtien ulkoasu ja palkataan toimitukseen uutta henkilökuntaa. Mediamyynnin resursseja on lisätty jo vuoden 2018 syksyllä ja sama kehitys jatkuu keväällä 2019. Aiemmin joka toinen viikonloppu ilmestynyt AsuntoMedia ilmestyy 5.1.2019 alkaen joka viikonloppu.

Länsiväylän, Vantaan Sanomien ja Helsingin Uutisten historia on pitkä. Sen myötä lehdille on muodostunut vahva side alueidensa paikallisiin asukkaisiin, sekä tuntemus siitä, mitä vaikkapa espoolaiset haluavat Länsiväylästä lukea. Mainokset toimivat parhaiten luetussa mediassa – lehdillä on tutkitusti Kansallisen mediatutkimuksen mukaan 469 000 lukijaa!

Etelä-Suomen Median lehdissä kontaktihinta on aina mainostavan asiakkaan tiedossa.
Paikallisten uutisten määrässä olemme pääkaupunkiseudun ykkösmedia – tähän panostetaan jatkossakin!

Kilpailu lukija- ja mediamarkkinassa on pääkaupunkiseudun lehdille tuttua – Etelä-Suomen Median kaupunkilehtien asema on säilynyt ja vahvistunut, kun samaan aikaan useita kilpailevia kaupunkilehtiä on perustettu ja sitten lopetettu.

Kaupunkilehti on kasvuala myös tulevaisuudessa. Tästä hyvä osoitus on se, että Mediatalo Keskisuomalainen osti jakeluyhtiö Suomen Suoramainonnan. Näin ollen Vantaan Sanomat, Länsiväylä ja Helsingin Uutiset ovat vahvasti mukana myös jakeluliiketoiminnassa. Painopisteenä on tulevaisuudessa myös jakelulaadun kehittäminen.

Printtilehtien, voimakkaasti kasvavien verkkopalveluiden ja jakeluliiketoiminnan tueksi perustetaan vuoden 2020 alussa myös paikallisradio – toimilupa myönnettiin jo marraskuussa. Tällä vahvistetaan paikallisten kaupunkilehtien asemaa pk-seudun mediamarkkinassa. Digitaalinen ulkomainonta kauppakeskuksissa, jättinäytöillä ja busseissa on jo osa koko Mediatalo Keskisuomalaisen päivittäistä arkea.  Kokonaisuudessaan Etelä-Suomen Median tilattavat sanomalehdet ja alueidensa luetuimmat kaupunkilehdet peittävät Uudenmaan kehysalueen liki aukotta.

Kaupunkilehtien ammattitaitoiset mediamyyjät tuntevat alueensa, kuluttajien ostokäyttäytymisen ja löytävät parhaan mahdollisen ratkaisun kokonaisvaltaiseen markkinointiin yhteistyössä asiakkaan kanssa.

Lisätietoja Karri Kannala, paikallis- ja aluemyyntijohtaja, 050 351 5291, karri.kannala(at)media.fi

 

Helsingin Uutiset rikkoi 1 000 000 lukijan rajan – ”Olennaista on tunnistaa ilmiöt, jotka puhuttavat ihmisiä arjessa”

Kaupunkilehti Helsingin Uutiset rikkoi elokuussa miljoonan verkkolukijan rajan: lehden verkkopalvelua käytti kuukauden aikana 1 044 892 suomalaista.

Tiedot käyvät ilmi keskiviikkona julkaistuista Fiam-luvuista. Kuukausitavoittavuus on sivustoilla ja sovelluksissa eri päätelaitteilla käyneiden suomalaisten internetin käyttäjien määrä. Mittauksessa huomioidaan yhden käyttäjän eri laitteiden käyttö, ja luvussa on tietokoneilla, älypuhelimilla ja tableteilla tapahtuva selain- ja sovelluskäyttö.

Helsingin Uutiset on noussut viimeisen vuoden aikana kahdeksan luetuimman sanomalehtien verkkopalvelun joukkoon. Lehteä julkaisee Etelä-Suomen Media, joka on osa Mediatalo Keskisuomalaista.

Helsingin Uutisten päätoimittaja Mikko Heino selittää lukijamäärän kasvua terävällä uutisjournalismilla.

– Uutinen on meille edelleen kuningas. Oletuksen ja toteutuneen välinen ristiriita on yhä toimiva määritelmä kiinnostavalle uutiselle. Lisäksi kyse on ihmisten arjessa puhuvien ilmiöiden tunnistamisesta, Heino sanoo.

Kaikkiaan Etelä-Suomen Median lehdet tavoittivat verkossa elokuun aikana 1,9 miljoonaa lukijaa.

Kuukausi oli mittauksen perusteella vuoden paras muun muassa kaupunkilehti Länsiväylälle, Tamperelaiselle ja Vantaan Sanomille sekä viihdesivusto Iltamakasiinille. Tilattavista lehdistä vuoden paras kuukausitavoittavuus tilastoitiin sanomalehti Keski-Uusimaalle. Myös Aamuposti nousi elokuussa mukaan Fiam-mittaukseen. Lehti tavoitti kuukauden aikana 102 812 suomalaista.

Yle tavoitti elokuun aikana verkossa 3,1 miljoonaa käyttäjää. Lisäksi Yle Areenaa käytti kuukauden aikana 2,3 miljoonaa suomalaista.

Ilta-Sanomille tilastointiin liki 3,6 miljoonaa lukijaa, Iltalehdelle 3,4. Helsingin Sanomien kuukausitavoittavuus oli 3,1 miljoonaa.

Etelä-Suomen Median lehdet ovat osa Mediatalo Keskisuomalaista. Konsernin lehdet tavoittivat elokuussa verkossa yhteensä 2,5 miljoonaa suomalaista.

 

Etelä-Suomen Median lehdet tavoittavat joka viikko jo 1 000 007 lukijaa ­– Helsingin Uutiset suurin kasvaja

Etelä-Suomen Median kaupunki- ja aluelehdet tavoittavat viikoittain 1 007 000 lukijaa. Tiedot käyvät ilmi torstaina julkaistusta Kansallisesta mediatutkimuksesta (KMT). Tuoreet luvut on kerätty viime vuoden heinäkuun ja tämän vuoden kesäkuun välillä. Niitä vertaillaan viime vuoden lukuihin. Näin luvuissa on päällekkäin puoli vuotta. Koko vuoden 2018 tavoittavuusluvut julkaistaan ensi maaliskuussa. Luvut kertovat keskimääräisen printtinumeron lukijamäärän. Kokonaistavoittavuus taas tarkoittaa keskimääräisen printtinumeron ja lehden digitaalisissa kanavissaan tavoittamien henkilöiden yhteismäärää viikon aikana.

Etelä-Suomen Median lehtien lukijamäärä kasvoi edellisestä mittauksesta 0,7 %, mutta verkossa jopa +5,5 %. Erityisen ripeää kasvu oli pääkaupunkiseudun lehdissä.
Eniten lukijamääräänsä nosti Helsingin Uutiset, joka tavoittaa nyt 42 000 lukijaa viikossa enemmän kuin vuoden 2017 mittauksessa. Kokonaistavoittavuuttaan kasvattivat tilattavista lehdistä Keski-Uusimaa ja Uusimaa, suurista kaupunkilehdistä muun muassa Nurmijärven Uutiset ja Vantaan Sanomat.

Etelä-Suomen Media on osa Mediatalo Keskisuomalaista, jonka tuotteita lukee viikoittain 1 778 000 suomalaista.

 

Uudet KMT-tulokset 

Suomalaisista 92 % seuraa sanoma- ja aikakauslehtiä viikoittain ja lukemisvälineenä suosituimman paikkaa pitää edelleen painettu lehti. Matkapuhelimen suosio on kasvanut ja se on ohittanut hienoisesti tietokoneen.  Lukemisvälineet ovat monipuolistuneet, mutta aikakauslehtien ja sanomalehtien sisältö kiinnostaa lähes kaikkia suomalaisia joka viikko.

Painettuna lehteään lukee viikoittain 75 % ja digitaalisena 65 % vastaajista. Digitaalisen lukemisen tavoista digitaalinen näköislehden kasvu jatkuu.

Mainontaan suhtaudutaan niinikään positiivisimmin painetussa lehdessä. Painetussa sanomalehdessä olevaan mainontaan suhtautui positiivisesti 78 % ja painetussa aikakauslehdessä olevaan mainontaan 67 % vastaajista.

Lähde: KMT syksy 2017/kevät 2018

Kerro mitä Sinulla on tarjota lukijoillemme – me kerromme Sinulle miksi kannattaa valita juuri Helsingin Uutiset mainosmediaksesi.

 

Mediatalo Keskisuomalaisen tietosuojalauseke päivitetty 

EU:n uusi tietosuoja-asetus (GDPR)  astuu voimaan 25.5.2018. Olemme tarkastelleet tietosuojakäytäntöjämme ja haluamme kertoa niistä selkeästi ja avoimesti.

Mediatalo Keskisuomalaisella muutos on reilun puolentoista vuoden aikana tarkoittanut henkilöstön koulutusta, alihankkijoiden vastuuttamista sopimuksin, dokumentoinnin tarkentamista sekä tietosuojavastaavan nimeämistä. Asetusten muutosten myötä Mediatalo Keskisuomalainen on myös päivittänyt tietosuojalausekkeensa, jossa on otettu huomioon laajemmat informointivelvoitteet ja päivitetty myös se kuinka asiakkaat voivat jatkossa toteuttaa oikeuksiaan.

Myyntiehtoja on myös tarkennettu ja päivitetty tietosuojaa koskeva osuus, jotta voidaan varmistaa asetuksen velvoitteiden täyttäminen.

Päivitetyn tietosuojalausekkeen suurimpia muutoksia aiempaan versioon verrattuna on muun muassa  rekisteriselosteiden sulauttaminen tietosuojalausekkeeseen, joten jatkossa kaikki informaatio löytyy samasta paikasta. Rekisteröityjen oikeuksien toteuttamiseen on myös tehty tarkennuksia ja esittelemme tarkemmin tapamme hallita sivustoilla käytettäviä evästeitä.

Huomaattehan, että journalistisella käsittelyperusteella kerätyt tiedot eli toimitusten tiedot ja kuvat eivät ole jatkossakaan avoimia toimituksien ulkopuolelle.

 

Päivitetty tietosuojalauseke löytyy: https://www.keskisuomalainen.com/fi/tietosuojalauseke/
Päivitetyt myyntiehdot: https://www.keskisuomalainen.com/fi/yrityksille/myyntiehdot/ehdot/