Keski-Uusimaa

AJANKOHTAISTA

Uudet KMT-tulokset 

Suomalaisista 90 % lukee sanomalehtiä viikoittain eri lukuvälineillä, lukemisvälineenä suosituin on painettu sanomalehti.  Painettuna sanomalehteään lukee viikoittain 75 % ja digitaalisena 65 % vastaajista. Digitaalisen lukemisen tavoista digitaalinen näköislehden kasvu jatkuu. Matkapuhelimen suosio lukuvälineenä on kasvanut edelleen. Lukemisvälineet ovat monipuolistuneet, mutta aikakauslehtien, sanomalehtien ja kaupunkilehtien sisältö kiinnostaa lähes kaikkia suomalaisia.

Kolme neljästä vastaajasta käyttää nettiä tiedon hankintaan eri tuotteista ja palveluista, lähes yhtä suosittua on uutisten seuraaminen. Poikkeuksena jälleen alle 20-vuotiaat, joilla sosiaalisen median, videoiden ja musiikin seuraaminen on selvästi suositumpaa.

Mainontaan suhtaudutaan positiivisimmin painetussa lehdessä. Painetussa sanomalehdessä olevaan mainontaan suhtautui positiivisesti 77 %, ilmaisjakelu ja noutopistelehdissä 74 % ja painetussa aikakauslehdessä olevaan mainontaan 65 % vastaajista.

Lähde: KMT SL/AL 2018

Kerro mitä Sinulla on tarjota lukijoillemme – me kerromme Sinulle miksi kannattaa valita juuri Keski-Uusimaa mainosmediaksesi.

 

Etelä-Suomen Median lehdet tavoittavat joka viikko jo 1 000 007 lukijaa ­– Helsingin Uutiset suurin kasvaja

Etelä-Suomen Median kaupunki- ja aluelehdet tavoittavat viikoittain 1 007 000 lukijaa. Tiedot käyvät ilmi torstaina julkaistusta Kansallisesta mediatutkimuksesta (KMT). Tuoreet luvut on kerätty viime vuoden heinäkuun ja tämän vuoden kesäkuun välillä. Niitä vertaillaan viime vuoden lukuihin. Näin luvuissa on päällekkäin puoli vuotta. Koko vuoden 2018 tavoittavuusluvut julkaistaan ensi maaliskuussa. Luvut kertovat keskimääräisen printtinumeron lukijamäärän. Kokonaistavoittavuus taas tarkoittaa keskimääräisen printtinumeron ja lehden digitaalisissa kanavissaan tavoittamien henkilöiden yhteismäärää viikon aikana.

Etelä-Suomen Median lehtien lukijamäärä kasvoi edellisestä mittauksesta 0,7 %, mutta verkossa jopa +5,5 %. Erityisen ripeää kasvu oli pääkaupunkiseudun lehdissä.
Eniten lukijamääräänsä nosti Helsingin Uutiset, joka tavoittaa nyt 42 000 lukijaa viikossa enemmän kuin vuoden 2017 mittauksessa. Kokonaistavoittavuuttaan kasvattivat tilattavista lehdistä Keski-Uusimaa ja Uusimaa, suurista kaupunkilehdistä muun muassa Nurmijärven Uutiset ja Vantaan Sanomat.

Etelä-Suomen Media on osa Mediatalo Keskisuomalaista, jonka tuotteita lukee viikoittain 1 778 000 suomalaista.

 

Mediatalo Keskisuomalaisen tietosuojalauseke päivitetty 

EU:n uusi tietosuoja-asetus (GDPR)  astuu voimaan 25.5.2018. Olemme tarkastelleet tietosuojakäytäntöjämme ja haluamme kertoa niistä selkeästi ja avoimesti.

Mediatalo Keskisuomalaisella muutos on reilun puolentoista vuoden aikana tarkoittanut henkilöstön koulutusta, alihankkijoiden vastuuttamista sopimuksin, dokumentoinnin tarkentamista sekä tietosuojavastaavan nimeämistä. Asetusten muutosten myötä Mediatalo Keskisuomalainen on myös päivittänyt tietosuojalausekkeensa, jossa on otettu huomioon laajemmat informointivelvoitteet ja päivitetty myös se kuinka asiakkaat voivat jatkossa toteuttaa oikeuksiaan.

Myyntiehtoja on myös tarkennettu ja päivitetty tietosuojaa koskeva osuus, jotta voidaan varmistaa asetuksen velvoitteiden täyttäminen.

Päivitetyn tietosuojalausekkeen suurimpia muutoksia aiempaan versioon verrattuna on muun muassa  rekisteriselosteiden sulauttaminen tietosuojalausekkeeseen, joten jatkossa kaikki informaatio löytyy samasta paikasta. Rekisteröityjen oikeuksien toteuttamiseen on myös tehty tarkennuksia ja esittelemme tarkemmin tapamme hallita sivustoilla käytettäviä evästeitä.

Huomaattehan, että journalistisella käsittelyperusteella kerätyt tiedot eli toimitusten tiedot ja kuvat eivät ole jatkossakaan avoimia toimituksien ulkopuolelle.

 

Päivitetty tietosuojalauseke löytyy: https://www.keskisuomalainen.com/fi/tietosuojalauseke/
Päivitetyt myyntiehdot: https://www.keskisuomalainen.com/fi/yrityksille/myyntiehdot/ehdot/