Länsiväylä

AJANKOHTAISTA

Uudet KMT-tulokset 

Suomalaisista 93 % lukee sanomalehtiä viikoittain eri lukuvälineillä. Painettuna sanomalehteään lukee viikoittain 74 % ja digitaalisena 81 % vastaajista. Digitaalisen lukemisen tavoista digitaalinen näköislehden kasvu jatkuu. Matkapuhelimen suosio lukuvälineenä on kasvanut edelleen. Lukemisvälineet ovat monipuolistuneet, mutta aikakauslehtien, sanomalehtien ja kaupunkilehtien sisältö kiinnostaa lähes kaikkia suomalaisia.

Painetussa sanomalehdessä olevaan mainontaan suhtautui positiivisesti 47 %, ilmaisjakelu- ja noutopistelehdissä 59 % ja painetussa aikakauslehdessä olevaan mainontaan 50 % vastaajista.

Kerro mitä Sinulla on tarjota lukijoillemme – me kerromme Sinulle miksi kannattaa valita juuri Länsiväylä mainosmediaksesi. 

Etelä-Suomen Median lehdet tavoittavat joka viikko jo 1 100 000 lukijaa ­

Etelä-Suomen Median kaupunki- ja aluelehdet tavoittavat viikoittain 1 100 000 lukijaa. Pääkaupunkiseudun lehtien kokonaistavoittavuus on 536 000,  printtilukijoita lehdillä on 263 000. Tiedot käyvät ilmi 17.3. julkaistusta Kansallisesta Mediatutkimuksesta (KMT). Tuoreet luvut on kerätty viime vuoden tammi- ja joulukuun välillä.

Etelä-Suomen Media on osa Mediatalo Keskisuomalaista, jonka tuotteita lukee viikoittain 2 222 000 suomalaista.

Lähde: KMT 2019

 

Maakunta- ja kaupunkilehdet perustivat uuden teematoimituksen – lukijoita 1,9 miljoonaa

Suomalainen journalismi saa merkittävän uuden toimijan parinkymmenen sanoma- ja kaupunkilehden perustamasta teematoimituksesta.

Uusi teematoimitus tuottaa sisältöjä sekä verkkoon että painettuihin sanoma- ja kaupunkilehtiin. Aihepiireinä ovat hyvinvointi, kuluttaja- ja talousasiat, matkailu, ruoka ja tiede. Teemasuomalainen aloitti toimintansa 21. tammikuuta 2019.

Teemasuomalainen tuottaa sisältöjä muun muassa Etelä-Suomen Sanomiin, Helsingin Uutisiin, Karjalaiseen, Keskisuomalaiseen, Länsi-Savoon, Länsiväylään, Savon Sanomiin ja Vantaan Sanomiin.

Teemasuomalaisen toimituksessa työskentelevät Emmi Tuomisto (kuvassa vas.), Eija Marja-aho, Laura Määttänen, Eveliina Salomaa ja Tuomas Massinen.

Teemasuomalaisen sisältöjä julkaisevat lehdet tavoittavat yhteensä noin 1,9 miljoonaa lukijaa. Toimituksen sisältöjä julkaisevilla lehdillä on jo aiemmin ollut keskinäiseen juttuvaihtoon perustuvaa yhteistyötä teemasisällöissä.

Teemasuomalaisen toimittajia työskentelee Joensuussa, Jyväskylässä, Lahdessa ja Vantaalla. Toimitusta johtaa tuottaja Laura Määttänen, joka siirtyi Teemasuomalaiseen sanomalehti Karjalaisesta.

Teemasuomalainen on osa Mediatalo Keskisuomalaisen tytäryhtiötä Väli-Suomen Media Oy:tä. Sanomalehti Karjalainen on yhtiön vähemmistöomistaja.

Teemasuomalainen tekee sisältöjä yhteistyössä Kaakon Viestinnän lehtien, kuten Etelä-Saimaan, Itä-Savon ja Länsi-Savon kanssa. Yhteisen teematoimituksen perustaminen ei vaikuta yhtiöiden omistuksiin.

Väli-Suomen Media Oy:ssä on jo aiemmin toiminut valtakunnallinen uutistoimitus Uutissuomalainen ja sunnuntaitoimitus Sunnuntaisuomalainen. Uutissuomalainen perustettiin vuonna 2017 ja Sunnuntaisuomalainen 1998.

 

Helsingin Uutiset, Länsiväylä ja Vantaan Sanomat panostavat vahvaan kasvuun

Etelä-Suomen Median pääkaupunkiseudun suuret kaupunkilehdet uudistavat ulkoasunsa, palkkaavat lisää resurssia, perustavat radiokanavan ja lähtevät mukaan digitaalisten bussinäyttöjen myyntiin.

Kaupunkilehtiä, Helsingin Uutiset, Länsiväylä ja Vantaan Sanomat, jaetaan kaksi kertaa viikossa 406 000 kappaletta maksutta kotitalouksiin ja noutopisteisiin pääkaupunkiseudulla. Jakelumäärä on suurempi ja lehdet ilmestyvät useammin kuin millään muulla mediatalolla.

Helsingin, Espoon ja Vantaan lisäksi jakelualue kattaa myös Kauniaisen ja Kirkkonummen. Lisäksi alkuvuodesta tuplataan Helsingin Uutisten noutopisteiden määrä noin 200 telineeseen.

Painettu lehti on Etelä-Suomen Mediassa edelleen ydinliiketoimintaa ja siksi Helsingin Uutisten, Länsiväylän ja Vantaan Sanomien kehitykseen panostetaan vahvasti.

Keväällä 2019 uudistetaan lehtien ulkoasu ja palkataan toimitukseen uutta henkilökuntaa. Mediamyynnin resursseja on lisätty jo vuoden 2018 syksyllä ja sama kehitys jatkuu keväällä 2019. Aiemmin joka toinen viikonloppu ilmestynyt AsuntoMedia ilmestyy 5.1.2019 alkaen joka viikonloppu.

Länsiväylän, Vantaan Sanomien ja Helsingin Uutisten historia on pitkä. Sen myötä lehdille on muodostunut vahva side alueidensa paikallisiin asukkaisiin, sekä tuntemus siitä, mitä vaikkapa espoolaiset haluavat Länsiväylästä lukea. Mainokset toimivat parhaiten luetussa mediassa – lehdillä on tutkitusti Kansallisen mediatutkimuksen mukaan 469 000 lukijaa!

Etelä-Suomen Median lehdissä kontaktihinta on aina mainostavan asiakkaan tiedossa.
Paikallisten uutisten määrässä olemme pääkaupunkiseudun ykkösmedia – tähän panostetaan jatkossakin!

Kilpailu lukija- ja mediamarkkinassa on pääkaupunkiseudun lehdille tuttua – Etelä-Suomen Median kaupunkilehtien asema on säilynyt ja vahvistunut, kun samaan aikaan useita kilpailevia kaupunkilehtiä on perustettu ja sitten lopetettu.

Kaupunkilehti on kasvuala myös tulevaisuudessa. Tästä hyvä osoitus on se, että Mediatalo Keskisuomalainen osti jakeluyhtiö Suomen Suoramainonnan. Näin ollen Vantaan Sanomat, Länsiväylä ja Helsingin Uutiset ovat vahvasti mukana myös jakeluliiketoiminnassa. Painopisteenä on tulevaisuudessa myös jakelulaadun kehittäminen.

Printtilehtien, voimakkaasti kasvavien verkkopalveluiden ja jakeluliiketoiminnan tueksi perustetaan vuoden 2020 alussa myös paikallisradio – toimilupa myönnettiin jo marraskuussa. Tällä vahvistetaan paikallisten kaupunkilehtien asemaa pk-seudun mediamarkkinassa. Digitaalinen ulkomainonta kauppakeskuksissa, jättinäytöillä ja busseissa on jo osa koko Mediatalo Keskisuomalaisen päivittäistä arkea.  Kokonaisuudessaan Etelä-Suomen Median tilattavat sanomalehdet ja alueidensa luetuimmat kaupunkilehdet peittävät Uudenmaan kehysalueen liki aukotta.

Kaupunkilehtien ammattitaitoiset mediamyyjät tuntevat alueensa, kuluttajien ostokäyttäytymisen ja löytävät parhaan mahdollisen ratkaisun kokonaisvaltaiseen markkinointiin yhteistyössä asiakkaan kanssa.

Lisätietoja Karri Kannala, paikallis- ja aluemyyntijohtaja, 050 351 5291, karri.kannala(at)media.fi

 

Mediatalo Keskisuomalaisen tietosuojalauseke päivitetty 

EU:n uusi tietosuoja-asetus (GDPR)  astuu voimaan 25.5.2018. Olemme tarkastelleet tietosuojakäytäntöjämme ja haluamme kertoa niistä selkeästi ja avoimesti.

Mediatalo Keskisuomalaisella muutos on reilun puolentoista vuoden aikana tarkoittanut henkilöstön koulutusta, alihankkijoiden vastuuttamista sopimuksin, dokumentoinnin tarkentamista sekä tietosuojavastaavan nimeämistä. Asetusten muutosten myötä Mediatalo Keskisuomalainen on myös päivittänyt tietosuojalausekkeensa, jossa on otettu huomioon laajemmat informointivelvoitteet ja päivitetty myös se kuinka asiakkaat voivat jatkossa toteuttaa oikeuksiaan.

Myyntiehtoja on myös tarkennettu ja päivitetty tietosuojaa koskeva osuus, jotta voidaan varmistaa asetuksen velvoitteiden täyttäminen.

Päivitetyn tietosuojalausekkeen suurimpia muutoksia aiempaan versioon verrattuna on muun muassa  rekisteriselosteiden sulauttaminen tietosuojalausekkeeseen, joten jatkossa kaikki informaatio löytyy samasta paikasta. Rekisteröityjen oikeuksien toteuttamiseen on myös tehty tarkennuksia ja esittelemme tarkemmin tapamme hallita sivustoilla käytettäviä evästeitä.

Huomaattehan, että journalistisella käsittelyperusteella kerätyt tiedot eli toimitusten tiedot ja kuvat eivät ole jatkossakaan avoimia toimituksien ulkopuolelle.

 

Päivitetty tietosuojalauseke löytyy: https://www.keskisuomalainen.com/fi/tietosuojalauseke/
Päivitetyt myyntiehdot: https://www.keskisuomalainen.com/fi/yrityksille/myyntiehdot/ehdot/