Kohdentaminen

Kohdentaminen

Kohdentamalla mainontaa juuri tietylle kohderyhmälle, lisäät digimainoskampanjasi tehokkuutta. Etelä-Suomen Median verkkosivuilla voit kohdentaa mainontaa kiinnostuksen kohteen, sosiodemografian ja vuorokaudenajan mukaan. Lisäksi sivustoillamme on mahdollista tehdä retargetointia jo mainontaa nähneille tai asiakkaan sivustolla käyneille.

Kohdentamista on hyvä käyttää massakampanjan täydennyksenä tai itsenäisenä kampanjana.

YLEISÖKOHDENNUS

Yleisökohdennuksessa voit kohdentaa mainontaa joko kohderyhmän kiinnostuksen kohteiden mukaan ja/tai sosiodemografioiden mukaan. Kohdennetut kampanjat toimivat parhaiten pidempiaikaisemmissa mainoskampanjoissa. Minimi kampanja-aika on vähintään 2 viikkoa. Kaikissa yleisökohdentamisen muodoissa CPM-hintaan lisätään segmentin kohdennuslisä.

Kiinnostuksen kohteet

 

Voit kohdentaa mainontaa kohderyhmäsi sosiodemografisten ja kiinnostusalueiden perusteella.

  • Sosiodemografioista voidaan valita esimerkiksi sukupuoli, ikä, ammattiasema, koulutus, tulotaso ja asumistapa.
  • Valittavana on myös useita kuluttajan kiinnostusaluetta. Tiedot perustuvat kuluttajan selainkäyttäytymiseen.
  • Voimme Meksillä valita yhden tai useampia kiinnostusalueita ja kohdistaa viestisi juuri tälle kohderyhmälle.

Käytämme kohdennuksissa hyödyksi Relevant Data Audience -segmenttejä, tutustu segmentteihin.

RETARGETOINTI

Vaihtoehdot:
1. Näytetään mainos A – näytetään tämän jälkeen mainos B ko. käyttäjälle.
2. Uudelleenkohdennus asiakkaan sivuilla käyneille.

Retargetoinnin hinta: Mainospaikan CPM + 20% kohdennuslisä + 80€ tekninen työ.