Kohdentaminen

Kohdentaminen

Kohdentamalla mainontaa juuri tietylle kohderyhmälle, lisäät digimainoskampanjasi tehokkuutta. Etelä-Suomen Median verkkosivuilla voit kohdentaa mainontaa teeman, kiinnostuksen kohteen, sosiodemografian ja vuorokaudenajan mukaan. Lisäksi sivustoillamme on mahdollista tehdä retargetointia jo mainontaa nähneille tai asiakkaan sivustolla käyneille.

Kohdentamista on hyvä käyttää massakampanjan täydennyksenä tai itsenäisenä kampanjana.

TEEMAKOHDENNUS

Teemakohdennuksessa mainonta kohdennetaan verkkosivujen asiasisällön mukaan. Mainonta näkyy ko. teemaan liittyvien artikkeleiden yhteydessä. Teemakohdennus sisältyy mainospaikan CPM-hintaan.

Teemat:
– Asuminen
– Liikenne/Autoilu
– Ruoka
– Viihde
– Kulttuuri
– Urheilu
– Tapahtumat = Minne mennä
– Hyvinvointi
– Vaalit
Teemat voivat vaihdella eri verkkopalveluissa.

YLEISÖKOHDENNUS

Yleisökohdennuksessa voit kohdentaa mainontaa joko kohderyhmän kiinnostuksen kohteiden mukaan ja/tai sosiodemografioiden mukaan. Kohdennetut kampanjat toimivat parhaiten pidempiaikaisemmissa mainoskampanjoissa. Minimi kampanja-aika on 1 viikko. Kaikissa yleisökohdentamisen muodoissa CPM-hintaan lisätään 20%.

Kampanjaan sisältyy laaja loppuraportti, jonka avulla yrityksesi saa tietoa mainoksista kiinnostuneista ihmisistä tai mainonnan toimivuudesta valituissa kohderyhmissä.

Kiinnostuksen kohteet

Voit valita joko yhden tai yhdistää useita kiinnostusryhmiä juuri yrityksesi tarpeita vastaavaksi ja kohdistaa viestisi juuri suoraan heille.

Kiinnostuksen kohteet:

aktiiviurheilu pelaaminen (tietokone, konsolit) sisustaminen ja arkkitehtuuri ulkoilu ja luonto
eläimet penkkiurheilu talous valokuvaus
kulttuuri ja taide perhe ja vanhemmuus tee se itse viihde, elokuvat ja julkkikset
matkailu piha ja puutarha terveys, kuntoilu ja hyvinvointi vimpaimet ja tietotekniikka
moottoriajoneuvot rahapelaaminen tiede ja tekniikka ympäristö ja ekologia
muoti ja kauneus raskaus ja vauvat tyyli ja trendit yöelämä
musiikki ruoka ja viini työ ja ura mökkeily

Sosiodemografiat:
ikäluokka, sukupuoli, koulutus, tulotaso, ammattiasema, asumistapa, talotyyppi,
pääasiallinen asunto (vuokra/oma), kulutustottumukset.

Miten yleisö on profiloitu?

Verkkosivustojemme kävijöiden demografiat on selvitetty kaksiportaisella menetelmällä. Taustalla on suurelle otokselle tehty kyselytutkimus sivustoillamme, jossa kysytään mm. kävijän ikä, sukupuoli, asumismuoto ja muut demografiset muuttujat.

Kyselytutkimuksen lisäksi seuraamme kävijöiden sisällönkulutusta Mediatutkan avulla, eli saamme tietoa minkä aihealueen artikkeleja eri käyttäjät verkostossamme lukevat. Näiden saatujen tietojen perusteella kukin selain segmentoidaan, ja tiedot mallinnetaan koskemaan koko yleisöä.
Profilointi perustuu Enreach -kohdennusjärjestelmään.

RETARGETOINTI

Vaihtoehdot:
1. Näytetään mainos A – näytetään tämän jälkeen mainos B ko. käyttäjälle.
2. Uudelleenkohdennus asiakkaan sivuilla käyneille.

Retargetoinnin hinta: Mainospaikan CPM + 20% kohdennuslisä + 80€ tekninen työ.

Mainosmuoto

Tietokoneella ja tabletilla suositaan käytettäväksi mainosmuotona paraatipaikkaa 980 x 400 px,
puhelimessa mobiiliparaatia 300 x 300 px.